Lid worden of uw uitvaart laten verzorgen door de vereniging heeft onder andere de volgende voordelen:

Voor leden en niet-leden

Uitvaartvereniging Zijpe zet zich in voor stijlvolle en betaalbare uitvaarten van leden en niet-leden. De vereniging maakt geen onderscheid in geloof, achtergrond of woonplaats.
Allesomvattende uitvaartverzorging

De professionele uitvaartverzorgsters van de vereniging staan u met raad en daad terzijde en regelen alles rondom de uitvaart, conform uw eigen wensen.

Zonder winstoogmerk

Als u lid bent of een uitvaart via de vereniging laat verzorgen, dan houdt u een vereniging in stand die werkt zonder winstoogmerk en zodoende zorgt dat de uitvaarttarieven lager liggen dan de tarieven van een commerciële partij (verzekeringsmaatschappij of ondernemer).

Korting op uitvaartverzorging

Verenigingsleden ontvangen een korting op de kosten van de uitvaartverzorging.

Fiscaal aantrekkelijk sparen

Als lid van de vereniging kunt u deelnemen aan de ‘vergoeding uit premiereserve’ en/of belastingvrij sparen op een geblokkeerde spaarrekening. Twee makkelijke en transparante spaarvormen waarmee u een bedrag kunt sparen dat voorziet in 100% van de uitvaartkosten.

Betaalbaar voor iedereen

Wilt u de kosten in de hand houden en toch zeker weten dat het afscheid professioneel en waardig wordt verzorgd? Van een bescheiden tot een uitgebreide uitvaart bieden wij maatwerk dat past binnen ieders budget.

Betrokkenheid en aandacht voor úw wensen

Afscheid nemen is een persoonlijke aangelegenheid. Wij hechten er dan ook veel belang aan dat een uitvaart door één uitvaartleidster wordt verzorgt, die betrokken is bij de nabestaanden, aanvoelt wat er leeft en daarop inspeelt.
Zij bezoekt u persoonlijk, inventariseert de wensen, bespreekt de mogelijkheden en neemt alle organisatorische zaken rondom het overlijden uit handen. Zij kent de omgeving, de mensen, de lokale gebruiken en omgangsnormen goed en doet haar uiterste best om alles naar wens te verzorgen, zodat nabestaanden de rust krijgen om op hun eigen manier afscheid te nemen.

Elke locatie in Noord-Holland is bespreekbaar

Afscheid nemen kan in de vertrouwdheid van uw eigen omgeving of diverse andere locaties. Heeft u voorkeur voor een prachtige monumentale kerk, begraafplaats, crematorium of andere locatie? Vertel het ons en wij zorgen dat alles wordt geregeld.

Eigen uitvaartcentrum

Uitvaartvereniging Zijpe beheert Uitvaartcentrum Zijpe, een sfeervolle locatie in Sint Maartensbrug, dat vrij toegankelijk is voor nabestaanden en waar zij in alle rust afscheid kunnen nemen van hun dierbare.

Uw uitvaartpolis dekt de eindnota

Heeft u een uitvaartverzekering? Dan dekt deze de kosten van de uitvaart die wij verzorgen. De afwikkeling met de maatschappij regelen wij rechtstreeks, hier hebben nabestaanden geen omkijken naar.

U geeft uw nabestaanden rust in een hectische periode

Wij begrijpen dat het misschien niet prettig is om bij uw eigen afscheid stil te staan. Toch geeft het mensen vaak rust als zij weten dat alles goed geregeld is en nabestaanden op de hoogte zijn van de persoonlijke wensen. Afscheid nemen is al verdrietig genoeg. Door nu al zaken te regelen, helpt u hen door een moeilijke periode heen.