Uitvaartvereniging Zijpe werd opgericht in 1926. Vandaag de dag zijn ruim tweeduizend mensen lid, die voornamelijk woonachtig zijn in de oude gemeente Zijpe en de huidige gemeente Schagen.

De dagelijkse leiding is in handen van het verenigingsbestuur, dat volledig bestaat uit bevlogen vrijwilligers. Bij een overlijden wordt de hulp van professionele uitvaartverzorgsters ingeschakeld. De vereniging beheert Uitvaartcentrum Zijpe en zorgt ervoor dat alle benodigdheden voorhanden zijn. Leden betalen bij gebruik daarvan de nettoprijs, zonder winstopslag. Uitvaarten die door de vereniging worden verzorgd zijn stijlvol, persoonlijk, tot in de puntjes geregeld en pakken goedkoper uit dan gebruikelijk is in de branche.

Voordelen
De vereniging biedt lage uitvaarttarieven, ledenkortingen en de mogelijkheid om geld apart te zetten voor uw uitvaart. Zie Premiereserve en Belastingvrij Sparen.

Wordt u ook lid?