Nadat uw dierbare is overleden, maakt u daarvan melding bij de vereniging of uitvaartverzorgster. Tijdens haar eerste bezoek bespreekt u alle wensen, overlegt u welke afscheidslocatie uw voorkeur heeft en waar u de uitvaart wilt laten plaatsvinden. Ook de uitvaartkosten komen tijdens dit gesprek ter tafel.
Vervolgens zult u dagelijks contact hebben met de uitvaartverzorgster, die alles tot in de puntjes voor u regelt.

Wij hechten er veel belang aan dat een uitvaart door één uitvaartleidster wordt verzorgt, die betrokken is bij de nabestaanden, aanvoelt wat er leeft en daarop inspeelt. Zij bezoekt u persoonlijk, inventariseert de wensen, bespreekt de mogelijkheden en neemt alle organisatorische zaken rondom het overlijden uit handen. Zij kent de omgeving, de mensen, de lokale gebruiken en omgangsnormen goed en doet haar uiterste best om alles naar wens te verzorgen, zodat nabestaanden de rust krijgen om op hun eigen manier afscheid te nemen.