Even voorstellen

Het is alweer vijf jaar geleden dat ik mij via de nieuwsbrief van uitvaartvereniging Zijpe aan de verenigingsleden heb voorgesteld. In de afgelopen periode heb ik diverse families mogen begeleiden bij het afscheid van hun dierbare. Ieder afscheid is bijzonder, of het nu heel kleinschalig is, of juist heel groots. Dat maakt geen verschil.
Het afgelopen half jaar hebben de uitvaarten noodgedwongen een intiem karakter gekregen, wat achteraf bij verschillende families toch ook als prettig werd ervaren. Regelmatig maakten de nabestaanden de opmerking dat het ook wel bij het afscheid van hun vader of moeder paste. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen. Ik denk dat een uitvaart in besloten kring ook in de toekomst, zonder alle beperkingen, een blijvertje is.

Wat maakt het werken voor uitvaartvereniging Zijpe voor mij nu zo bijzonder: waar ik mij heel erg prettig bij voel is dat ik als uitvaartverzorger de familie mag begeleiden vanaf het moment van overlijden tot na de uitvaart.
Wij zijn het aanspreekpunt voor de familie. Als uitvaartverzorger regelen we in samenspraak met de nabestaanden de verzorging, de opbaring en de uitvaart van de overledene.
Een handige leidraad hierbij is het Laatste Wensen formulier, welke beschikbaar wordt gesteld door de uitvaartvereniging Zijpe.
Verder nemen wij alle bijkomende werkzaamheden en de dagelijkse controles voor onze rekening waardoor de nabestaanden steeds met dezelfde persoon te maken hebben. Dat geeft heel veel rust, geen wisselende gezichten over de vloer.

Ik hoop dat onze verenigingsleden, maar ook niet-leden, de komende jaren deze persoonlijke benadering blijven waarderen, zodat ik samen met mijn collega Anita Messelaar nog lang voor uitvaartvereniging Zijpe werkzaam mag zijn.

Marjan Korver-van Rijn